POSM kojarzymy z ekspozycją produktów w dużych sklepach, przede wszystkim w hipermarketach. Jednak coraz chętniej właściciele mniejszych sklepów wykorzystują materiały POS. Jednak display produktowy, ekspozytory czy potykacze reklamowe możemy wykorzystywać nie tylko w sklepie, ale także podczas targów. Materiały POS na targach ułatwią nam pracę i przede wszystkim przyciągną uwagę potencjalnych klientów.
Display produktowy na targach i wystawach – jak wyróżnić się na tle konkurencji?
Mając własne stoisko na targach mamy nieco inne zadanie, niż aranżując wnętrze sklepu. Tutaj musimy przyciągnąć uwagę klientów, pomóc im podjąć decyzję, z usług której firmy będą chcieli skorzystać. Naszym głównym celem nie jest zatem zwiększenie sprzedaży, a zainteresowanie potencjalnego klienta swoją marką, wzbudzenie zaufania i zaproszenie do zapoznania się z ofertą.
W tym celu wystawcy chętnie wykorzystują próbki swoich materiałów – po sztuce różnego rodzaju kostki brukowej na targach budowlanych czy kilkanaście modeli sukni na targach ślubnych. W ruch idą wszelkiego rodzaju ulotki, które odwiedzający targi chętnie zbierają. Ulotki te najczęściej leżą na ladzie lub są rozdawane przez jednego z pracowników. To drugie rozwiązanie nie jest złe – zaangażowany pracownik opowie trzy zdania o firmie. Jednak rozwiązanie to nie przyciągnie uwagi zwiedzających, a już na pewno nie zostanie zapamiętane na dłużej.
Interaktywny display reklamowy – nowoczesne materiały POS
Ciekawe materiały POS przyciągają uwagę i przede wszystkim zostają zapamiętane na dłużej. Nowoczesność wkrada się wszędzie – dyrektorzy muzeum wiedzą, że aby zainteresować coraz młodsze pokolenia, nie mogą opierać się postępowi technologicznemu.
Jeśli takie instytucje, jak muzea, coraz sprawniej wykorzystują nowe technologie, by każda wystawa była ciekawa i pozostawała w pamięci, i my powinniśmy odważniej sięgać po nowoczesne rozwiązania. Oczywiście zawsze należy je dostosować do odbiorców, do branży, do możliwości. Nie musimy od razu instalować futurystycznego stanowiska. Najczęściej wystarczy stojak reklamowy z ekranem LED, na którym wyświetlisz przygotowaną prezentację – interaktywne materiały POS przyciągają uwagę.
Jeśli prowadzisz salon ślubny, przygotuj sesję z kilkoma modelkami, które mają różne typy sylwetek. Każda z nich w sukienkach o różnych krojach inaczej będzie się prezentowała. Sesję tę pokaż na tablecie czy ekranie LED – daj możliwość swoim klientkom wstępnej oceny, w jakim stylu powinna szukać swojej wymarzonej sukni ślubnej. Dla klientki będzie to przekaz, że:
- Masz duży wybór sukni ślubnych w różnych krojach i rozmiarach
- Znasz się na modzie i pomożesz jej znaleźć najpiękniejszą suknię ślubną
- Jesteś kimś więcej niż sprzedawcą, chętnie słuchasz o marzeniach klientek i chętnie pomagasz sprawić, by były najpiękniejszymi pannami młodymi
- Jeśli modelki na sesji będą miały różne fryzury, makijaże, welony i wianki oraz biżuterię, będziesz prawdziwą inspiracją
Tak dobre materiały POS i Twoje zaangażowanie sprawi, że do Twojego salonu przyjdą panie odwiedzające wystawę. Być może nawiążesz też współpracę z firmą eventową, która organizuje śluby, z fotografem lub właścicielem hurtowni biżuterii.
Zalety wykorzystania materiałów POS na targach
Materiały POS, oprócz ogromnej wartości marketingowej, są też bardzo praktyczne. Szybki montaż i demontaż oraz łatwość w transporcie to kolejne argumenty za tym, by śmiało korzystać z POSM podczas branżowych eventów. Zainwestuj w materiały POS najlepszej jakości – tylko wtedy uzyskasz pożądany efekt, a materiały przetrwają niejedno wydarzenie.
2 thoughts on “Display na targach i wystawach – materiały POS nie tylko w sklepie!”