4 zasady dobrej strony WWW

Jak powinna wyglądać funkcjonalna strona www?

Posiadanie strony internetowej to niezbędny element budowania wizerunku marki. Co powinno się na niej znajdować i jak powinna wyglądać, by przyciągała spojrzenia i zachęcała użytkownika do dłuższego pozostania na niej? strona2

Oto kilka prostych zasad dotyczących strony internetowej:

  1. Jasność przekazu

Komunikacja to podstawa dobrej relacji. Użytkownik, zaraz po wejściu na stronę, powinien otrzymać jasną informację dotyczącą firmy. Czym się zajmuje dany przedsiębiorca? Co oferuje? Gdzie go można znaleźć? Dlaczego warto zainteresować się właśnie tą ofertą? Ważne, by użytkownik nie musiał od razu zagłębiać się w długi tekst. Na stronie powinna obowiązywać zasada od ogółu do szczegółu. Strona główna, to powitanie klienta i zarazem zaproszenie  na kolejne podstrony – do głębszego poznawania. Strona powitalna zachęca, kusi, pokazuje konkrety. Lepiej nie rezygnować z tej zasady.

  1. Spójna kolorystyka

Kolorystyka strony internetowej powinna odnosić się do koncepcji identyfikacji wizualnej firmy. Najlepiej by była utrzymana w tych samych barwach co logo. Samo logo, także powinno być zgrabnie wplecione w całą kompozycję strony. Kolory jasne, stonowane wzbudzają zaufanie. Mocne, silne czerwienie, czernie, granaty, powodują pewnego rodzaju zakłopotanie. Poprzez wzgląd na nasze kulturowe uwarunkowania i podświadome podejście do kolorów, powinniśmy najpierw zagłębić się w historię koloru, poznać odpowiedź na pytanie – dlaczego jeśli to fiolet, to ktoś umrze 😉

  1. Mniej znaczy więcej

Nie należy przesadzać z natłokiem informacji i obrazów. Zbyt chaotyczna strona, będzie odstraszać i powodować spadek konwersji. Zamiast wielu kolorów i obrazków, lepiej zdecydować się na wiodący motyw graficzny i odpowiednio dobraną kolorystykę, a także spójny krój pisma. Istnieje takie pojęcie jak horror vacui – czyli lęk przed pustką, który powoduje w nas niekłamaną chęć zapełnienia każdego miejsca na stronie. To zgubne pragnienie. Zostawmy naszym Klientom przestrzeń do namysłu.

  1. Wartościowe treści

Zapewnij odbiorcy odpowiednią ilość informacji. Opisz swoją ofertę, czym się zajmujesz i dodaj kilka słów o firmie – dlaczego robisz to, co robisz, skąd taki pomysł na biznes. Ludzie kochają historie, nie warto ich nie opowiadać! W taki sposób pozwolisz klientowi na lepsze poznanie swojej marki, staniesz się dla niego bardziej autentyczny i godny zaufania.

Strona internetowa to ważny element strategii internetowej i budowania marki. Nie warto stosować w jej przypadku półśrodków. Jeżeli brak Ci fachowej wiedzy na temat konstruowania stron WWW, zwróć się do fachowców. Stwórz swoją piękną wizytówkę, która pomoże Ci zarabiać miliony! 🙂

 

7 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *