Planujesz niebawem zacząć szukać pracy, ale nie wiesz, jakie działania są obecnie najskuteczniejsze i najlepiej widziane? Uzyskaj informacje na temat dostarczania CV – osobiście, drogą elektroniczną, a także poza trwającą rekrutacją. Sprawdź, co zrobić, by zwiększyć szanse na zatrudnienie w wymarzonej firmie.
Czy opłaca się roznosić papierowe CV?
W obecnych czasach znaczna większość rekrutacji odbywa się w internecie, dlatego potencjalni pracownicy wysyłają CV pocztą e-mailową bądź aplikują na portalach z ogłoszeniami o pracę (zobacz takie ogłoszenia: praca Gdańsk). Rekruterzy wolą cyfrowe CV, ale przyjmują także wersje papierowe. Nie bez powodu w sklepach, lokalach gastronomicznych czy zakładach fryzjerskich wywieszane są kartki o poszukiwanym pracowniku. Ponieważ cyfrowych CV jest więcej, Twój dokument może przepaść. Nie zrobi tego jednak, jeśli będzie jednym z niewielu wydrukowanych.
Czy wystarczy zanieść papierowe CV lub wysłać elektroniczne?
Skoro już wiesz, że warto wydrukować CV i zanieść do miejsca, w którym chce się pracować, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy to wystarczy. Tym razem odpowiedź jest negatywna – nie, nie wystarczy. Jeżeli naprawdę zależy Ci na zdobyciu stanowiska w danej firmie, rozsądnym będzie zapewnić sobie jak największe szanse, a więc zdywersyfikować drogi autoprezentacji. Krótko mówiąc: wyślij e-mail, aplikuj na portalu z ogłoszeniami o pracę i zanieść dokument fizyczny.
Czy warto wysłać/zanieść CV mimo braku otwartej rekrutacji?
A co z dostarczaniem potencjalnemu pracodawcy CV, jeśli ten w ogóle nie szuka nowych pracowników? Otóż… zdecydowanie warto to robić! Firmy przygotowują bazy osób aplikujących, z których korzystają podczas przyszłych rekrutacji i nagłych przypadków. Drugi powód jest taki, że rekrutacja nie zawsze jest ogłaszana, więc być może trwa, ale o tym nie wiesz. I dodatkowo jeśli wykażesz się wyjątkowymi umiejętnościami, potencjalny pracodawca może uznać, że mimo braku miejsc na obecnych stanowiskach warto stworzyć dla Ciebie nowe.
Zdj. Shutterstock