Rozwój mediów społecznościowych i zwiększenie dostępności sprzętu i technologii sprawiły, że branża szkoleniowa w dużej mierze przeniosła się do świata online. Do niedawna prowadzenie kursów online wymagało kosztownego sprzętu, specjalistów od montażu, a także specjalistycznych sposobów dystrybucji. Dziś dzięki szerokiemu wyborowi platform online, na których możesz publikować kursy, a także możliwości nakręcenia kursu kamerką komputerową, praktycznie każdy może podzielić się swoją wiedzę i edukować odbiorców – niezależnie od branży i dziedziny wiedzy. Żeby kurs nie okazał się zupełną klapą, warto pamiętać o tym, by dobrze go zaplanować.
Sprawdzone porady, jak prowadzić kurs online
Planując stworzenie swojego pierwszego kursu internetowego zapewne masz pełną głowę pomysłów. Żeby kurs był dobrze odebrany przez słuchaczy musi być dobrze przemyślany, zaplanowany i spójny. Wówczas odbiorcom łatwiej będzie przyswoić wiedzę, co wpłynie na zadowolenie z kursu i powrót na kolejne zajęcia. Wiele osób, które posiada ogromną wiedzę zastanawia się jak prowadzić kurs online, aby spodobał się odbiorcom. Warto zacząć od znalezienia rozwiązania konkretnego problemu. Podziel szkolenie na etapy, w których stopniowo opiszesz problem i przedstawisz dokładnie metody jego rozwiązania. Najlepiej, by omawiany problem interesował Twoich odbiorców – wówczas trafisz do większej ilości osób, która uzna szkolenie za przydatne. Pamiętaj, że Twoja wiedza jest niezwykle cenna, tylko musi być odpowiednio podana!
Artykuł powstał przy współpracy z Magdalenap.com
Foto: Shutterstock