CRM dla deweloperów to oprogramowanie, które pozwala automatyzować procesy biznesowe w firmie. Popularność tego rodzaju oprogramowania wzrasta, dlatego szukając CRM-u do swojej firmy, warto zapoznać się z możliwościami, jakie oferują poszczególne systemy. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, szukając CRM-u dla deweloperów, by jego wdrożenie przyniosło firmie jak najwięcej korzyści.
CRM dla deweloperów – program oferujący kompleksowe rozwiązania
W pierwszej kolejności warto wykonać analizę potrzeb, najlepiej we współpracy z pracownikami wszystkich działów. Dzięki niej lepiej zrozumiemy, czego szukać, a jakie oprogramowania nie wpisują się w potrzeby firmy. Zdecydowanie warto postawić na CRM, który dedykowany jest branży deweloperskiej. CRM dla deweloperów oferuje moduły i funkcje dostosowane do specyficznych potrzeb branży – znacząco różni się od uniwersalnych programów i nie znajduje zastosowania w innych branżach. Dla firm deweloperskich jest to rozwiązanie najbardziej funkcjonalne.
Warto zwrócić uwagę na konkretne funkcjonalności, jakie powinien oferować CRM dla deweloperów:
- Wsparcie dla marketingu i sprzedaży: moduły umożliwiające wsparcie kampanii marketingowych, automatyzację procesów sprzedażowych oraz analizy efektywności działań marketingowych.
- Realizacja zgłoszeń serwisowych i odbiorów nieruchomości: system powinien umożliwiać sprawne zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi, a także procesami odbioru nieruchomości przez klientów.
- Obsługa płatności, odbiorów i zmian lokatorskich: moduły pozwalające na zarządzanie płatnościami, harmonogramami płatności oraz procesami zmian lokatorskich, co jest szczególnie ważne w branży deweloperskiej.
- Zarządzanie dokumentacją i umowami: CRM powinien oferować funkcje związane z generowaniem, przechowywaniem i zarządzaniem dokumentacją oraz umowami z klientami.
- Integracja z innymi systemami: ważne jest, aby CRM mógł być zintegrowany z innymi używanymi w firmie systemami, takimi jak systemy księgowe, systemy do wysyłki mass mailingów czy platformy marketingowe.
- Analiza i raportowanie: dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych, które umożliwiają generowanie szczegółowych raportów dotyczących sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta.
Im więcej się funkcjonalności znajdziemy w CRM-ie, tym większa szansa, że więcej procesów biznesowych będzie wspieranych i automatyzowanych. Wybór odpowiedniego CRM dla deweloperów pozwoli na zoptymalizowanie pracy wszystkich działów w firmie oraz zwiększenie efektywności działania.
CRM dla deweloperów w aplikacji mobilnej
Ruch z urządzeń mobilnych zrównał się, a nawet prześcignął ruch z komputerów stacjonarnych – coraz więcej osób chętniej i częściej sięga po urządzenia mobilne, robiąc zakupy, wykonując przelewy czy śledząc media społecznościowe. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracowników firm deweloperskich, część rozwiązań oferuje zintegrowaną z CRM-em aplikację mobilną, za pomocą której można obsługiwać wszystkie procesy biznesowe. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie nie tylko dla specjalistów pracujących w terenie, ale i pracowników biurowych oraz klientów firm deweloperskich, którzy również korzystają z aplikacji mobilnej, np. dokonując zgłoszeń serwisowych.
Dzięki aplikacji mobilnej dla deweloperów użytkownicy mogą:
- Zarządzać leadami i kontaktami: dodawać i edytować dane klientów, zarządzać historią kontaktów oraz monitorować statusy leadów.
- Planować i śledzić zadania: ustawiać przypomnienia, planować zadania i spotkania oraz śledzić postępy w realizacji działań.
- Obsługiwać zgłoszenia serwisowe: rejestrować (np. robiąc zdjęcie usterki) i monitorować zgłoszenia serwisowe od klientów, przypisywać je do odpowiednich działów i śledzić ich realizację.
- Dostęp do dokumentacji: przeglądać i udostępniać dokumenty, umowy oraz inne ważne pliki związane z klientami i projektami.
- Analizować dane i generować raporty: korzystać z narzędzi analitycznych, generować raporty i monitorować kluczowe wskaźniki wydajności.
- Komunikować się z klientami: wysyłać wiadomości e-mail rejestrować informacje o połączeniach telefonicznych oraz śledzić historię komunikacji.
Dodatkowym atutem niektórych systemów jest brak konieczności instalacji oprogramowania na dysku twardym – możliwość korzystania z CRM-u poprzez przeglądarkę internetową znacząco ułatwia pracę zarówno w biurze, jak i w trybie zdalnym.
CRM, który wpisuje się w potrzeby firmy, jest wsparciem, które przyspiesza pracę i redukuje ryzyko błędów, co pozwala wygenerować oszczędności oraz podnieść standardy obsługi klienta. Dzięki temu możliwe jest konkurowanie na rynku nieruchomości nie tylko cenami, ale również jakością obsługi, poprawiając pozycję firmy w czasach wysokiej koniunktury i w czasach kryzysu.
Fot. Shutterstock.