Dystrybutor, czyli pośrednik między producentem a sprzedawcą, odpowiada za bardzo ważną część całego łańcucha dostaw. Współpraca ze sprawdzonym dystrybutorem jest więc niezwykle istotna dla każdego przedsiębiorcy, który chce oferować swoim klientom dobrej jakości produkty, z szybką dostawą i w przystępnej cenie. Dlaczego taka współpraca jest opłacalna? W poniższym artykule zebraliśmy najważniejsze wskazówki!
Zakup produktów w cenach hurtowych
Proces nabycia towaru od producenta i przetransportowania go do punktu sprzedaży detalicznej może dotyczyć rozmaitych produktów. W tym przypadku skupimy się jednak na branży środków chemicznych, które są sprowadzane do naszego kraju m.in. z Niemiec, czy z Włoch. Najważniejszym powodem, dla którego warto współpracować z dystrybutorem w zakresie dostaw chemii gospodarczej, będzie atrakcyjna cena produktów kupowanych hurtowo. Nie od dziś wiadomo, że zakup tego samego produktu w większych ilościach opłaca się bardziej niż kupno pojedynczych sztuk danego wyrobu.
Niższa cena wynika m.in. ze skróconego łańcucha dostawy czy z możliwości prowadzenia negocjacji bezpośrednio z producentem, lub ewentualnie za pośrednictwem importera. Współpraca z odpowiednim dystrybutorem może opłacać się firmie również z innych powodów, co najłatwiej jest zobrazować na przykładzie hurtowni dostępnej pod adresem: https://b2b.europedg.pl/o-firmie/. Czym musi wyróżniać się profesjonalna oferta hurtowni? Szczegółowe informacje znajdziesz w dalszej części artykułu.
Gwarancja dostępności towaru i szybka dostawa
Nabywając towar w hurtowych ilościach, musisz liczyć się z koniecznością dysponowania odpowiednio dużym zapleczem magazynowym. Jeśli oferowane klientom produkty nie będą dostępne, konsument będzie zmuszony długo oczekiwać na swoje zamówienie, a to może sprawić, że kolejnego zakupu dokona u konkurencji. Współpracując z dystrybutorem, który dysponuje własnymi wielkopowierzchniowymi magazynami, nie musisz martwić się o długi okres dostawy, a tym samym możesz zamawiać mniejsze partie produktów, jeśli nie masz odpowiedniej ilości miejsca do ich przechowywania.
Zwróć też uwagę, czy hurtownik oferuje towar, który posiada aktualnie w magazynie. Jest to niezwykle ważne, jako że w ten sposób można upewnić się, że klienci nie muszą oczekiwać przez wiele dni na swoje ulubione produkty. Asortyment dystrybutora powinien być więc na bieżąco aktualizowany.
Własna flota pojazdów
Kolejnym czynnikiem, który pozwala zadbać o płynność działalności i zagwarantować szybkie dostawy, jest dostępność własnej floty pojazdów. Jeśli hurtownik samodzielnie rozwozi towar po kraju i posiada odpowiednio dużą flotę aut dostawczych, możesz mieć pewność, że na swoje zamówienie nie będziesz czekać tygodniami. Terminowość realizacji zamówień to niezwykle ważna kwestia, kiedy w grę wchodzi współpraca dwóch podmiotów biznesowych. Jeśli hurtownia nie realizuje dostaw na czas, sklep również nie może wywiązać się ze swoich zobowiązań wobec klientów, a to z kolei uniemożliwia sprawny rozwój firmy i budowanie pozytywnego wizerunku.
Co jeszcze jest ważne przy wyborze hurtowni?
Współpraca z dystrybutorem jest opłacalna, ale poza kwestiami finansowymi powinna spełniać oczekiwania przedsiębiorcy również w innych aspektach, mających wpływ na poczucie bezpieczeństwa czy satysfakcję z warunków zawartej umowy. Przed wybraniem konkretnej hurtowni, w której złożysz pierwsze zamówienie, warto upewnić się, że:
- dystrybutor wykazuje się znajomością rynku – to ważne, aby oferował produkty, które dobrze się sprzedają,
- hurtownia dba o indywidualne podejście do klienta – jeśli chodzi o elastyczne warunki współpracy z różnymi podmiotami.
Co ważne, zanim nawiążesz współpracę z konkretnym dystrybutorem, upewnij się również, że dostarczane przez niego towary są oryginalne. Zakup niższej jakości wyrobów tylko po to, aby obniżyć koszty prowadzenia biznesu to rozwiązanie, które na dłuższą metę nie pozwoli Ci zdobyć powiększającego się grona zadowolonych klientów. Sprawdź więc, czy hurtownia współpracuje ze sprawdzonymi importerami.