Biznes

CRM dla deweloperów – na co zwrócić uwagę, wybierając oprogramowanie do swojej firmy?


CRM dla deweloperów to oprogramowanie, które pozwala automatyzować procesy biznesowe w firmie. Popularność tego rodzaju oprogramowania wzrasta, dlatego szukając CRM-u do swojej firmy, warto zapoznać się z możliwościami, jakie oferują poszczególne systemy. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, szukając CRM-u dla deweloperów, by jego wdrożenie przyniosło firmie jak najwięcej korzyści.

CRM dla deweloperów – program oferujący kompleksowe rozwiązania

W pierwszej kolejności warto wykonać analizę potrzeb, najlepiej we współpracy z pracownikami wszystkich działów. Dzięki niej lepiej zrozumiemy, czego szukać, a jakie oprogramowania nie wpisują się w potrzeby firmy. Zdecydowanie warto postawić na CRM, który dedykowany jest branży deweloperskiej. CRM dla deweloperów oferuje moduły i funkcje dostosowane do specyficznych potrzeb branży – znacząco różni się od uniwersalnych programów i nie znajduje zastosowania w innych branżach. Dla firm deweloperskich jest to rozwiązanie najbardziej funkcjonalne.

Warto zwrócić uwagę na konkretne funkcjonalności, jakie powinien oferować CRM dla deweloperów:

  1. Wsparcie dla marketingu i sprzedaży: moduły umożliwiające wsparcie kampanii marketingowych, automatyzację procesów sprzedażowych oraz analizy efektywności działań marketingowych.
  2. Realizacja zgłoszeń serwisowych i odbiorów nieruchomości: system powinien umożliwiać sprawne zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi, a także procesami odbioru nieruchomości przez klientów.
  3. Obsługa płatności, odbiorów i zmian lokatorskich: moduły pozwalające na zarządzanie płatnościami, harmonogramami płatności oraz procesami zmian lokatorskich, co jest szczególnie ważne w branży deweloperskiej.
  4. Zarządzanie dokumentacją i umowami: CRM powinien oferować funkcje związane z generowaniem, przechowywaniem i zarządzaniem dokumentacją oraz umowami z klientami.
  5. Integracja z innymi systemami: ważne jest, aby CRM mógł być zintegrowany z innymi używanymi w firmie systemami, takimi jak systemy księgowe, systemy do wysyłki mass mailingów czy platformy marketingowe.
  6. Analiza i raportowanie: dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych, które umożliwiają generowanie szczegółowych raportów dotyczących sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta.

Im więcej się funkcjonalności znajdziemy w CRM-ie, tym większa szansa, że więcej procesów biznesowych będzie wspieranych i automatyzowanych. Wybór odpowiedniego CRM dla deweloperów pozwoli na zoptymalizowanie pracy wszystkich działów w firmie oraz zwiększenie efektywności działania.

CRM dla deweloperów w aplikacji mobilnej

Ruch z urządzeń mobilnych zrównał się, a nawet prześcignął ruch z komputerów stacjonarnych – coraz więcej osób chętniej i częściej sięga po urządzenia mobilne, robiąc zakupy, wykonując przelewy czy śledząc media społecznościowe. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracowników firm deweloperskich, część rozwiązań oferuje zintegrowaną z CRM-em aplikację mobilną, za pomocą której można obsługiwać wszystkie procesy biznesowe. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie nie tylko dla specjalistów pracujących w terenie, ale i pracowników biurowych oraz klientów firm deweloperskich, którzy również korzystają z aplikacji mobilnej, np. dokonując zgłoszeń serwisowych.

Dzięki aplikacji mobilnej dla deweloperów użytkownicy mogą:

  1. Zarządzać leadami i kontaktami: dodawać i edytować dane klientów, zarządzać historią kontaktów oraz monitorować statusy leadów.
  2. Planować i śledzić zadania: ustawiać przypomnienia, planować zadania i spotkania oraz śledzić postępy w realizacji działań.
  3. Obsługiwać zgłoszenia serwisowe: rejestrować (np. robiąc zdjęcie usterki) i monitorować zgłoszenia serwisowe od klientów, przypisywać je do odpowiednich działów i śledzić ich realizację.
  4. Dostęp do dokumentacji: przeglądać i udostępniać dokumenty, umowy oraz inne ważne pliki związane z klientami i projektami.
  5. Analizować dane i generować raporty: korzystać z narzędzi analitycznych, generować raporty i monitorować kluczowe wskaźniki wydajności.
  6. Komunikować się z klientami: wysyłać wiadomości e-mail rejestrować informacje o połączeniach telefonicznych oraz śledzić historię komunikacji.

Dodatkowym atutem niektórych systemów jest brak konieczności instalacji oprogramowania na dysku twardym – możliwość korzystania z CRM-u poprzez przeglądarkę internetową znacząco ułatwia pracę zarówno w biurze, jak i w trybie zdalnym.

CRM, który wpisuje się w potrzeby firmy, jest wsparciem, które przyspiesza pracę i redukuje ryzyko błędów, co pozwala wygenerować oszczędności oraz podnieść standardy obsługi klienta. Dzięki temu możliwe jest konkurowanie na rynku nieruchomości nie tylko cenami, ale również jakością obsługi, poprawiając pozycję firmy w czasach wysokiej koniunktury i w czasach kryzysu.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
43 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *