SMS to ultra krótka wiadomość marketingowa. Choć w większości przypadków jest skuteczna, czasem może przysporzyć sporych problemów. Pojawia się dylemat, jak stworzyć kampanię, która przekaże więcej informacji od tych zawartych w 160 znakach? Rozwiązaniem mogą stać się linki w treści. Trzeba tylko wiedzieć, jak ich używać. Zapraszamy do przeczytania!
Korzyści z wykorzystania linków SMS
Pozbawiona kolorytu wiadomość z samą treścią może szybko zostać zapomniana. Odbiorcę trzeba zaangażować, stworzyć z nim emocjonalną relację, zachęcić go do czegoś! Umieszczanie odnośników sprawia, że czytelnik dłużej przegląda wiadomość, zastanawiając się, czy warto w nią kliknąć.
Dzięki linkom:
- zwiększasz zaangażowanie klientów w kampanie SMS, co przyczynia się do poprawy współczynnika klikalności i efektywności Twoich działań,
- masz możliwość mierzenia skuteczności w prosty sposób: wiesz kto i kiedy kliknął link, oraz co z tego wynikło, np. zakup, zapis na wydarzenie,
- przekazujesz większą ilość informacji, co przekłada się na szybsze budowanie relacji z klientem i zwiększanie zaufania.
Ale!
Pamiętaj, że linki w SMS nadal budzą wiele kontrowersji – zwłaszcza gdy zawarte są w wiadomościach od nieznanych firm lub po prostu podejrzanie wyglądają. Zanim więc uzupełnisz nimi swoją kampanię, zapoznaj się z poniższymi zasadami ich umieszczania.
Podstawowe zasady umieszczania odnośników w wiadomościach
Skracanie linków
To podstawa. Standardowe linki mają od 40 do nawet 100 znaków, znacząco więc wypełniają limit znaków w treści. Ich skrócenie jest w pełni bezpieczne i szybkie, a Tobie pozwala na stworzenie skuteczniejszej wiadomości, niezależnie od tematu, którego będzie ona dotyczyć.
Markowe odnośniki
Niektóre skrócone linki z automatu wyglądają jak spam. Może to wpłynąć niekorzystnie na współczynnik klikalności w Twojej kampanii. Jest jednak prosty sposób, aby tego uniknąć – markowe linki SMS. Dzięki temu nie tylko podnosisz efektywność swoich działań, ale budujesz zaufanie klientów do swojej firmy.
Nie spamuj
Odnośniki to jedno, treść wiadomości drugie. Jeśli wiadomość, którą stworzyłeś, będzie wyglądać jak spam, większe szanse, że ktoś usunie SMS, niż kliknie link. Unikaj tego. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób pisać, skorzystać z usług profesjonalnej agencji lub copywritera.
Przetestuj swój link
Przed uruchomieniem kampanii sprawdź, czy wszystko działa. Wyślij testową wiadomość z linkiem na kilka numerów telefonu i otwórz je. Kliknij również w linki, testując czy przekierowują do odpowiedniej strony.
To dobry moment, aby wyeliminować wszystkie błędy. Może się okazać, np. że strona źle wyświetla się na smartfonie lub zbyt długo się ładuje.
Sprawdzaj statystyki
Aby ulepszać swoje kampanie, dokładnie przeglądaj i analizuj statystyki. Mierz współczynnik klikalności oraz konwersje. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zrozumieć, co działa, a co tylko odstrasza Twoich klientów.
Twórz szablony wysyłanych wiadomości
A jeśli regularnie wysyłasz do odbiorców wiadomości o podobnej treści, stwórz sobie osobny szablon. Wysyłka SMS z SMS Center pozwala tworzyć własne szablony dla różnych grup odbiorców z gotowymi treściami SMS-ów. Dzięki temu znacznie szybciej uruchomisz swoje kolejne kampanie SMS.