Praca przy biurku a zdrowie

Praca biurowa na etacie to bardzo popularny rodzaj zatrudnienia. Wiele osób codziennie przez osiem godzin wykonuje swoje zadania siedząc przy biurku, zwykle również korzystając z komputera.

Z jednej strony jest to praca mniej męcząca od pracy fizycznej, z drugiej – po zakończonym dniu często czujemy się porządnie zmęczeni, nie tylko intelektualnie. Nasze kręgosłupy nie są zbyt zadowolone z ciągłej pozycji siedzącej. Odwdzięczają się coraz częstszymi dolegliwościami. Ból pleców, karku i szyi dokucza nam coraz częściej i sprawia, że często nie mamy siły na żadną dodatkową aktywność fizyczną. To duży błąd! Po tak długim czasie za biurkiem należy zadbać o nasze mięśnie. Już same regularne spacery poprawiają kondycję oraz dotlenienie organizmu. W czasie pracy warto również przestrzegać kilku zaleceń fizjoterapeutów. Pamiętajmy o konieczności regularnych przerw. Nawet jeśli jesteśmy w trakcie realizowania ważnego projektu, co jakiś czas dajmy sobie pięć minut luzu. To czas na rozluźnienie mięśni, wykonanie kilku ćwiczeń, zmianę pozycji ciała. Przejdźmy się kawałek po pokoju, wyjrzyjmy przez okno – to także dobre ćwiczenie dla naszego wzroku. Jeśli tylko mamy możliwość, wykonajmy kilka ćwiczeń – parę skłonów, skrętów czy wymachów rąk poprawi krążenie oraz będzie urozmaiceniem dla naszych mięśni. Zadbajmy także, by nasze stanowisko spełniało wszystkie wymogi dotyczące odpowiedniej postawy. Podparcie dla rąk, wygodny fotel i monitor ustawiony na odpowiedniej wysokości to niezbędne minimum.

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *