Wizytówki to podstawowa forma reklamy, którą bez zastanowienia można nazwać pierwotną. Wielu mogłoby się wydawać, że większość wizytówek nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale prawda jest nieco inna. Jakie rodzaje wizytówek wybrać, by zostać dobrze zapamiętanym?
Rodzaje wizytówek
Wizytówki współcześnie powstają według rozmaitych technologii. Zanim więc zdecydujemy się na zlecenie ich druku, powinniśmy zapoznać się z popularnymi rodzajami i specyfikacją. Na to, czy nasza wizytówka będzie wyróżniać się spośród innych duży wpływ może mieć tak zwane uszlachetnienie.
Wizytówki kredowe
To najprostsze i jednocześnie najtańsze wizytówki, które powstają na podłożu kredowym metodą druku offsetowego lub cyfrowego. Bardzo często farba zabezpieczana jest specjalnym lakierem dyspersyjnym. Nie wpływa on na wygląd, a jego zadaniem jest zabezpieczenie farby przed rozmazywaniem się. Największą wadą tych wizytówek jest odpryskiwanie farby, ale także strzępienie się brzegów. Takie wizytówki w Łodzi możemy zamówić w większości drukarni.
Wizytówki foliowane
Ten rodzaj wizytówek od kredowych różni się tym, że druk zabezpieczony jest folią matową lub błyszczącą. Stanowi to ochronę przed odpryskiwaniem farby i strzępieniem się brzegów. Dodatkowo folia błyszcząca nasyca kolory, a matowa dodaje wizytówce eleganckiego wyglądu.
Wizytówki lakierowane
Lakierowane wizytówki posiadają naniesioną warstwę lakieru UV. Jest to dodatkowa ochrona, lecz nie tak skuteczna, jak w przypadku folii błyszczącej. Innym rodzajem są wizytówki z lakierem wybiórczym uważane za ekskluzywne. Dają możliwość polakierowania dowolnego kształtu, podczas gdy cała reszta pozostaje matowa.
Warto czasem zdecydować się na uszlachetnienie wizytówki, by uzyskać nieco inny i wyróżniający się efekt. Takie wizytówki możemy zamówić między innymi w drukarni PrintExPress w Łodzi.
Fot. Shutterstock