Biznes

Czym jest strategia omnichannel i w jaki sposób przysługuje się jej CRM?


Chcesz pozyskiwać klientów korzystających z internetu przez urządzenia mobilne i stacjonarne? Chcesz obsługiwać klientów w sposób, który jest wygodny jednocześnie dla Ciebie i klientów? Sprawdź, co oznacza strategia omnichannel oraz jak zastosować ją w sprzedaży i obsłudze klienta za pomocą CRM-u!

Strategia omnichannel – co to jest?

Omnichannel jest strategią sprzedaży i obsługi klienta, która zakłada docieranie do potencjalnych klientów i kontaktowanie się z nimi za pośrednictwem zróżnicowanych kanałów. Co istotne, kanały te – choć mogą być skrajnie różne jak wiadomość e-mail i rozmowa telefoniczna – zostają zsynchronizowane w jedną historię kontaktu zawierającą wszelkie dane o danym kliencie.

Jak wykorzystać CRM w ramach strategii omnichannel?

Nowoczesny program do zarządzania budową, sprzedażą i wynajmem nieruchomości to system CRM. Cena pakietu obejmuje funkcjonalności pozwalające na łatwe i wygodne wdrożenie w firmie strategii omnichannel. W programie gromadzona jest historia kontaktu telefonicznego i internetowego. Kontakt telefoniczny to zarówno połączenia, jak i wiadomości SMS, MMS. Kontakt internetowy obejmuje e-maile, czaty, wideoczaty, zapytania ze strony internetowej i aplikacji mobilnej, zapytania z mediów społecznościowych. Przykładowo CRM Voxdeveloper pozwala na pobieranie zapytań m.in. z Facebooka, CallPage, Livechatu.

Omnichannel – korzyści

Zalety wykorzystania CRM-u w ramach strategii omnichannel to:

  • wygodne obsługiwanie klienta przez firmę deweloperską,
  • wygodne przeglądanie ofert przez klientów,
  • pozyskiwanie klientów preferujących różne sposoby kontaktu i przeglądających różne serwisy, aplikacje,
  • pozyskiwanie klientów preferujących korzystanie z internetu na urządzeniu mobilnym bądź stacjonarnym,
  • znajomość historii kontaktu – możliwość personalizowania oferty i profesjonalne obsługiwanie w oparciu o informacje na temat danego klienta,
  • wzrost sprzedaży przy jednoczesnym ograniczeniu wydatków,
  • budowa wizerunku PR – dobre relacje z klientami i lojalizacja.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Voxdeveloper.com.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
47 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *