Biznes

Materiały POS a zwiększenie sprzedaży w małym sklepie


Czytając o materiałach POS, można odnieść mylne wrażenie, że display reklamowy spotkać można jedynie w dużych sklepach i hipermarketach. Jednak coraz więcej właścicieli małych sklepów dostrzega zalety takich materiałów i to właśnie w nich upatruje szansy na zwiększenie sprzedaży. Jak materiały POS mogą nam pomóc zwiększyć dochody? Które materiały POS najlepiej sprawdzą się w małym sklepie?

Jak zdobyć nowego klienta? Jak być widocznym na tle konkurencji?

Klienci obecnie są atakowani reklamami z każdej strony. Na każdym kroku mijają także sklepy, których często nawet nie zauważają. Każda osoba, która przechodzi obok naszego sklepu to potencjalny klient, którego tracimy, gdy ten nie zajrzy do nas chociaż na chwilę.

Dlatego musimy dbać o każdy szczegół, by się wyróżniać – oczywiście w pozytywny sposób. Ciekawa wystawa, przyciągający uwagę szyld i zapadająca w pamięć nazwa są ważne. Jednak często może to nie wystarczyć. Wykorzystajmy materiały POS, dzięki którym będziemy widoczni z daleka.

Doskonale sprawdzają się potykacze – najczęściej w formie tablicy kredowej, za pomocą której informujemy klientów o aktualnej promocji. Możemy też umieszczać na niej ciekawostki o herbatach i kawach, jeśli prowadzimy sklep z herbatami lub o zakątkach świata, jeśli sprzedajemy wycieczki zagraniczne.

Jeśli sprzedajemy dobrej jakości herbaty i kawy na wagę, możemy także przygotować degustację. Potrzebny nam będzie stand reklamowy, na którym postawimy dzbanek z mrożoną herbatą, kubeczki i cukierniczkę, ale także zaprezentujemy herbaty, które parzymy i sprzedajemy naszym gościom do parzenia w domu. Degustacja stanie się okazją nie tylko do pochwalenia się wybornym smakiem kawy, ale i do kuszenia, by klient wszedł do naszego sklepu i kupił choćby 50 g herbaty.

Jak zwiększyć wartość koszyka? Materiały POS a sprzedaż krzyżowa w małym sklepie

Zwrócenie uwagi na nasz punkt handlowo-usługowy to dopiero początek. Gdy klient wejdzie do środka, musimy zrobić wszystko, by nie wyszedł z pustymi rękoma. Każda branża ma inną specyfikę, każdy klient jest inny – trudno znaleźć złoty środek, ale na pewno należy go szukać.

Załóżmy, że klient w upalny dzień ugasił pragnienie pyszną herbatą podaną na zimno i postanowił tylko zerknąć, zobaczyć „co oni tam w ogóle mają?”. Oczywiście najlepiej, gdy mamy możliwość wyjść do klienta i uczestniczyć w degustacji. Jeśli to nam się nie uda, sprzedaż zaczynamy dopiero we wnętrzu sklepu.

Z pomocą przychodzą nam materiały display, które zaciekawią klienta, a nam ułatwią zadanie. Przechowywanie herbat w dużych metalowych puszkach spełnia wszystkie normy i jest wygodne. Warto jednak kilka gatunków przesypać do mniejszych szklanych słoików – klient zobaczy, jak wyglądają liście i dodatki w herbatach smakowych.

Szkoda nie wykorzystać okazji i nie dać klientowi porównania, jak wygląda herbata z torebek ekspresowych. Przez profesjonalistów nazywane śmieci herbaciane nie są żadną konkurencją dla liści Yunnana, Ceylonu czy Gunpowdera.

Stojaki reklamowe zamiast zwykłych półek?

Na stojaku produktowym ustawmy także akcesoria do parzenia herbaty – zaparzacze, filiżanki, dzbanki i kubki oraz kolorowe, ale treściwe ulotki o tym, jak parzy się herbatę czarną, jak zieloną, białą czy czerwoną. Rozmawiajmy z klientem, a jednocześnie rozpocznijmy sprzedaż krzyżową. Jest duża szansa, że zaciekawiony klient kupi nie tylko herbatę, ale i zaparzacz, a prawidłowo zaparzona zielona herbata nie będzie gorzka, więc chętnie do nas wróci.

Wstawiając do naszego sklepu materiały POS, musimy pamiętać, by porządkowały naszą przestrzeń, a nie ją zakłócały. Dlatego większy stojak reklamowy ustawmy zamiast jednego regału, by zabierał cennego miejsca na środku sklepu.

Sklep z herbatami to oczywiście tylko przykład, jak wykorzystać display reklamowy, by przykuł uwagę klienta, a nam pomógł zwiększyć zyski. Pozyskujmy nowych klientów i starajmy się, by stali się naszymi stałymi klientami. Display sprawdzi się w każdego rodzaju punkcie – w sklepie spożywczym i odzieżowym, w salonie fryzjerskim czy w drogerii. Ważne, by był wykonany z najlepszej jakości materiałów – dzięki temu będzie trwały i doskonale spełni swoją rolę.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
4 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *