Ekologia obecna jest w codziennym życiu niemal wszędzie, również w działaniach biznesowych. Trudno wyobrazić sobie promowanie firmy z pominięciem tego aspektu, jako że mogłaby ucierpieć na tym renoma marki. Jak reklamować swój biznes z myślą o środowisku? Szczegóły zdradzamy w dalszej części artykułu.
Wybór ekologicznych materiałów
Pierwszym, co przychodzi na myśl w kontekście promowania firmy w duchu ekologii, jest wybór ekologicznych, naturalnych materiałów. Odrzucamy więc plastik, poliester i im podobne, stawiając na bawełnę, len bądź jedwab. Najtańsza, ale też najpraktyczniejsza jest bawełna. Nie gniecie się, można ją prać zarówno w niskich, jak i w wyższych temperaturach, a także wykazuje dużą odporność na uszkodzenia. Bawełniane gadżety promocyjne będą więc świetnym rozwiązaniem dla firm, które chcą łączyć przyjemne z pożytecznym. Do wyboru mamy szereg produktów wykonane z naturalnych tkanin, w tym m.in. pojemne kosmetyczki, które można zakupić na stronie: https://www.natura.slupsk.pl/bawelniane-kosmetyczki-z-nadrukiem-logo.
Rowery dla pracowników
Zakup rowerów, z których będą mogli korzystać pracownicy rezygnujący z dojazdu do firmy samochodem, to strzał w dziesiątkę. Jest to rozwiązanie dobre dla środowiska naturalnego, ale też dla zdrowia pracowników. Ponadto niweluje problemy związane ze znalezieniem miejsca parkingowego. Firmy stosują różne strategie, aby zachęcić pracowników do dojazdu na rowerze, zwłaszcza w okresie wiosenno-letnim.
Dla niektórych już sam brak konieczności poszukiwania miejsca, w którym można by zostawić samochód na 8 godzin, jest zachęcający. Czasami jednak kuszą dodatkowe benefity w postaci nagród czy bonów. Zakup rowerów dla pracowników to także zagranie czysto marketingowe, które podoba się klientom. Zmniejszenie emisji spalin jest postrzegane pozytywnie przez wszystkich, a mniejszą ilość samochodów na drodze doceniają zwłaszcza ci, którzy z powodu znacznej odległości muszą dojeżdżać do pracy autem.
Mniej papieru w działaniach marketingowych
Wybór naturalnych, ekologicznych materiałów to nie jedyne rozwiązanie, jakie warto rozważyć. Obecnie coraz więcej firm skupia się także na ograniczeniu zużycia papieru. Sieci dyskontów rezygnują z gazetek promocyjnych, które mają być dostępne jedynie online. Mniej papieru oznacza również niewysyłanie do klientów listów tradycyjną drogą, a mailowo. Warto wdrożyć w firmie politykę drukowania tylko tego, co potrzebne.
Takie rozwiązanie to z jednej strony skuteczne działanie marketingowe, a z drugiej strony ogromne oszczędności. Dotyczy to zwłaszcza dużych firm, w których jeszcze do niedawna papier do drukarki kupowało się masowo. Dziś pracownicy zużywają go znacznie mniej, a wszystko dzięki efektywnej kampanii edukacyjnej, która tak naprawdę nic nie kosztuje, a wiele zmienia. Im większa świadomość pracowników, tym więcej korzyści odnosi firma.
Jak jeszcze promować firmę w duchu ekologii?
Promowanie firmy musi odbywać się w zgodzie z naturą, ponieważ konsumenci przywiązują do tego ogromną wagę, a jednocześnie sami starają się dbać o środowisko. Pomysłów na działania marketingowe jest sporo, a oto kilka z nich:
- utworzenie zielonej przestrzeni wokół budynku,
- organizowanie pikników na łonie natury,
- angażowanie się w akcje charytatywne na rzecz ochrony środowiska,
- promowanie proekologicznych postaw wśród pracowników i klientów.
Oczywiście, każda firma podejmuje pracę na miarę swoich możliwości, wybierając dostępne dla siebie sposoby reklamy. Warto jednak pamiętać, że aspekt ekologiczny nie dotyczy wyłącznie międzynarodowych korporacji i firm produkcyjnych, które przyczyniają się do wzrostu emisji dwutlenku węgla poprzez nieprzemyślane działania. Tak naprawdę każda firma ma w tym swój udział, dlatego warto rozważyć wprowadzenie pewnych zmian. Działania marketingowe przyczyniają się do wzrostu liczby klientów, ale są również korzystne dla nas wszystkich. Im lepsze tworzymy sobie warunki do życia, tym efektywniejsi jesteśmy.